Jak zrobić screen?

Jest grupa ludzi, którzy nie potrafią zrobić screena. No ale to nie powód to wstydu, bo każdy kiedyś był w danym temacie zielonym. Ja się nie urodziłam z tą wiedzą, też kiedyś nie umiałam, często nawet zapominałam. 
Jedna dziewczyna z pingera, a konkretnie tinimartinastar dodała dzisiaj mojego starego screena z bloga i napisała w notce, że nie wie jak zrobić zdjęcie bloga. Miałam takie szczęście, ze notkę znalazłam na stronie głównej i oczom nie wierzyłam, że widzę swój screen. :D

Tak więc wytłumaczę jak zrobić screena.
Do wykonania zdjęcia z komputera, zdjęcia monitora nie potrzebujemy telefonu ani aparatu. Znam przypadek gdzie dziewczyna zrobiła mi zdjęcia telefonem, a tłumaczyłam co i jak.
Tak więc potrzebna nam klawiatura, myszka i paint.

Pierwsze co musimy zrobić to trzeba wcisnąć guzik Print Scrn nic się nie dzieje gdy go klikniemy, komputer nie zostanie wysadzony w powietrze.
Dodaję foto tego guziczka. znajduje się on zazwyczaj nad strzałkami. (Piękną mam klawkę?)




Nic nie kopiujmy jak klikniemy na ten przycisk. Otwórzmy po prostu Painta.
Gdy już paint nam się odpali klikamy na przycisk z prostokątem.



Następnie klikamy prawym przyciskiem myszy na białe tło i wybieramy Wklej.



Brawo! Już jesteśmy bliżej celu. Twój screen jest już widoczny w programie.



Teraz wystarczy zapisać. Większość ludzi potrafi to zrobić, no ale nie wszyscy dlatego już pokażę wszystko do końca.

Klikamy na niebieski guziczek po lewej stronie i rozwija nam się lista. Wybieramy z niej Zapisz jako, następnie najlepiej chyba zrobić to w formacie JPG. Ja zazwyczaj wybieram JPG.



Teraz wystarczy wpisać nazwę.
Rozwinęłam listę, żeby można było obejrzeć jakie formaty mamy do wykorzystania na paincie.



Mam nadzieje, że ta "instrukcja" komuś pomoże.

P.S. Nie mam nic przeciwko podbieraniu moich zdjęć jeśli ktoś napisze na blogu czy gdzieś, ze foto jest mojego autorstwa i z mojego bloga lub innej strony. No i jeśli ktoś się za mnie nie podszywa, to już jest przegięcie wtedy.

rokiowca

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

1 komentarz:

  1. Dziękuję za ponowne odwiedziny u mnie :)
    Wpis myślę, że jest bardzo cenny, szczególnie dla początkowych blogerów jak i ludzi nie związanych z strefą blogerską. Aż mi się przypomniało jak sama kiedyś nie znałam zastosowania tego przycisku :P
    Z racji tego, że przybywam tutaj kolejny raz, dodaje do listy obserwowanych blogów i czekam na kolejne wpisy :))
    Pozdrawiam :)
    www.patrycjaguzek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń