Owce są bee


Moja grupa, klasa mnie nie będzie lubiła, bo mieliśmy wczoraj rasy owiec. Jak wiecie ja jestem rokiOWCA na dodatek kierOWCA. No ale owca w moim nicku to nie z powodu tych zwierząt tylko kota, który miał na imię Owca, ale był łaciaty jak krowa.



Są trzy typy użytkowe owiec:
- jednostronny:
~ wełnisty
~ mięsny
~ mleczny
~ kożuchowy
~ futerkowo-smuszkowy

- dwustronny:
~ mięsno-wełnisty

- wielostronny ( cyga, owca fińska)

Rasy owiec:
- Białogłowa owca mięsna


- Corriedale


- Dorset Horn


- Czarnogłówka


- Owca fryzyjska


- Ile de France


- Kamieniecka


- Leine


- Merynos Polski


- Merynos Polski odmiana barwna


- Mouton Charollaise


- Olkuska


- Polska owca górska


- Polska owca nizinna


- Polska owca pogórza


- Pomorska



- Romanowska


- Suffolk


- Świniarka


- Texel


- Wrzosówka


Rasy do których fotek znaleźć nie umiałam:
- Odmiana barwna polskiej owcy górskiej,
- Odmiana owcy Doeset,
- Owca mleczna 05,
- Odmiana Uhruska polskiej owcy nizinnej,
- Wielkopolska.

Jest jeszcze więcej ras owiec, ale tyle mieliśmy na zajęciach.



Tak widzi mnie Dawid jak po nim krzyczę:


Zdjęcia zapożyczyłam z poniższych stron:

Trochę zajęło mi pisanie tej notki, a szczególnie szukanie fotek.

Na koniec macie rokiowcę w kamizelki z wełny owczej i termoforem ubranym w owcę.

rokiowca

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz